دستگاه، تجمع مایع را در بافت تشخیص می‌دهد و به بیماران و پزشکان  آنها هشدار می‌دهد و به طور بالقوه از ابتلا هزاران بیمار سرطانی به این وضعیت ناتوان کننده جلوگیری می‌کند.

سنسوری که توسط دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه جان هاپکینز برای تشخیص لنف ادم (ورم) در مراحل اولیه ساخته شده‌ است، می‌تواند سالانه هزاران بیمار از جمله بسیاری از زنان مبتلا به سرطان سینه را از این وضعیت دردناک و ناتوان‌کننده نجات دهد.

لنف ادم تجمع تدریجی مایع لنفاوی در اندام‌ها است که باعث تورم و درد می‌شود و اغلب به دنبال درمان سرطان به وجود می آید. که باعث تورم و درد می‌شود. در صورتیکه زود تشخیص داده شود، قابل درمان است، اما هنگامی که بیمار احساس می‌کند مشکلی وجود دارد، ، معمولاً برای درمان  خیلی دیر است.

گروهی متشکل از شش دانشجو از مرکز برنامه نوآوری و طراحی مهندسی زیستی دانشگاه، سال گذشته شروع به توسعه سنسوری کردند که آن را LymphaSense می‌نامند، که از فناوری شرکت بین المللی Baxter استفاده می‌کند، که در حال حاضر برای تشخیص نفوذ IV استفاده می‌شود.

اعضای تیم مطالعه LymphaSense (از سمت چپ) بنجامین مونته آگودو، هانتر هاچینسون، ایگناسیو آلبرت اسمت، جنیفر شولتز، زاخاری پلونا و لینا نگائو.

یوسف یزدی، استادیار مهندسی زیست پزشکی، منتور هیئت علمی تیم و مدیر اجرایی CBIDگفت: «دانشجویان این تیم صدها ساعت را در مطالعات بالینی و بحث با پزشکان، پرستاران و همراهان بیماران گذراندند که به آنها کمک کرد تا درک عمیقی از نیازهای بالینی و محدودیت‌هایی که راه‌حلی مانند سنسور باید در آن به‌کار گرفته‌ شود، برسند.  دانشجویان همچنین آموختند که برای توسعه راه حلی که از نظر تجاری موفق باشد چه چیزی لازم است، این سنسور این شانس را دارد که توسعه یابد و به بیماران کمک کند، که از همه چیز مهمتر است »

جنیفر شولتز، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «ما یک حلقه، یک دستبند و یک مچ‌بند را در نظر گرفتیم، اما ادم لنفاوی می‌تواند هر قسمتی از بدن را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین یک پچ عملی‌ترین گزینه بود». ما راه‌حلی را بررسی کردیم که مؤثر، مقرون به‌ صرفه است و می‌تواند در هر جایی استفاده شود.»

مصاحبه با بیش از 60 بیمار در بیمارستان جانز هاپکینز بینش ارزشمندی بینش ارزشمندی در مورد آنچه که بیماران نیاز دارند و در یک دستگاه تست می­خواهند، در اختیار تیم قرار داد. سپس دستگاه را با آزمایش‌های گسترده روی پوست مصنوعی اصلاح کردند.

تابستان امسال دانشجویان یک مطالعه بالینی را برای آزمایش دستگاه روی بیماران انجام خواهند داد. پس از آن، آنها قصد دارند درخواست خود را  درمورد این ابزار به سازمان غذا و دارو ارسال کنند تا سال 2025 آن را برای استفاده پزشکی در دسترس قرار دهند.

هاچینسون گفت: «بیمارانی که با آنها صحبت کرده‌ایم مکرراً به ما گفته‌اند که این پچ به آنها قدرت می‌دهد تا بر شرایطی که احساس می‌کنند اغلب خارج از کنترلشان است، کنترل داشته باشند.»

در اوایل سال جاری، دانشجویان در مسابقه Rice Business Plan 2022 مقام چهارم را کسب کردند و جایزه سرمایه‌گذاری 250000 دلاری رویداد  TMC Innovation Healthcare را از آن خود کردند. آنها همچنین برای کسب رتبه‌های برتر در سایر مسابقات نزدیک به 15000 دلار برنده شدند.

منبع:

جیسون لوکاس ، منتشر شده در 28  آوریل 2022،گرفته شده از https://hub.jhu.edu/2022/04/28/students-develop-lymphedema-detection-sensor/

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *