پزشکان برای تشخیص سرطان و سایر شرایط بهداشتی /

چگونه فناوری آزمایشگاه روی تراشه (LOC) می‌تواند به پزشکان در تشخیص سرطان و سایر شرایط سلامتی کمک کند

محققان ما فناوری جدید آزمایشگاه روی تراشه (LOC) را توسعه می­دهند و آن را با تحقیقات بیوسنسور پیشرفته برای مقابله با بیماری به کار می­برند.

تشخیص زودهنگام یکی از بهترین سلاح ها در برابر بیماری است. برای پزشکان و محققان آشکار کردن نشانه­های بیماری درʺ نقطه صفرʺ و تشخیص سرطان حتی قبل از اینکه بیماران هر گونه علائم فیزیکی را تجربه کنند، بازی را تغییر خواهد داد.

دکتر دسپینا موسچو -مرکز حسگرهای زیستی، بیوالکترونیک و دستگاه‌های زیستی

نسل بعدی تشخیص سرطان

در Bath، ما تعداد زیادی از محققان در سراسر دانشگاه را داریم که روی جنبه‌های مختلف توسعه بیوسنسورها کار می‌کنند. که گستره وسیعی از مبدل‌ها و تکنیک‌های تشخیص مولکولی تا مطالعه نشانگرهای زیستی و کوپل کردن (جفت کردن) گیرنده‌های زیستی با الکترودها، مشخصه یابی سطح حسگر و روش‌های تقویت (زیستی) شیمیایی را شامل می‌شود.

دکتر پدرو استرلا، مدیر مرکز بیوسنسور، بیوالکترونیک و دستگاه‌های زیستی، 21 سال گذشته را صرف تحقیق در مورد حسگرهای زیستی (بیوسنسور) برای مقابله با چالش‌های اصلی در توسعه ابزارهای تشخیصی زیست پزشکی کرده است. تمرکز ویژه در ده سال گذشته، تشخیص زودهنگام سرطان پروستات بوده است.

سرطان پروستات شایع ترین سرطان در مردان است و همچنن دومین عامل مرگ­و­میر ناشی از سرطان در سراسر جهان است. از هر هشت مرد یک نفر در طول زندگی خود به سرطان پروستات مبتلا می­شود. از آنجایی که توسعه این بیماری تا حد زیادی با سن مرتبط است، داشتن روش‌های تشخیص کارآمد و مقرون به صرفه قابل اعتماد در جمعیت سالخورده جوامع غربی مهم است.

تحقیقات فعلی پدرو بر روی بیوپسی مایع، از طریق ادغام بیوسنسور بر روی فناوری LOC به منظور تشخیص و نظارت بر اثربخشی درمان یا پیشرفت تومور متمرکز است.

آزمایشگاه مینیاتوری روی تراشه جدیدترین سلاح در مبارزه با بیماری

آزمایشگاهی کوچک اما قدرتمند، فناوری تراشه در حال تغییر دنیای پزشکی است.

محققان ما تمام فرآیندهای مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل یک بیماری که معمولاً در یک آزمایشگاه بیوشیمی در مقیاس کامل انجام می شود را در حد یک تراشه کوچک کرده اند.

دکتر پدرو استرلا، مرکز بیوسنسور، بیوالکترونیک و دستگاه‌های زیستی : دستگاه آزمایشگاه بر روی تراشه، روش تشخیص پزشکی در حضور بیماران را متحول خواهد کرد. کاری که ما در C3Bio انجام می­دهیم در خط مقدم کشف قابلیت­های صنعتی موجود مانند بردهای مدار چاپی برای توسعه دستگاه­های LOC به منظور تولید انبوه و ارزان قیمت برای کاربردهای پزشکی است.

دستگاه های LOC با توانایی خود در تشخیص کامل بیمار در طول مشاوره، روش ما را در طبابت تغییر خواهند داد. تیم‌های گسترده‌تری از متخصصان می‌توانند تشخیص‌های سریع و در زمان واقعی (Real time) انجام دهند، تا پزشکان زمان خود را بر روی درمان و بهبودی بیمار اختصاص دهند.

تأثیر مثبت بر شانس بقا یک واقعیت در آینده نزدیک است. تشخیص دقیق و شخصی می­تواند مقاومت آنتی­بیوتیکی را که یکی از بزرگترین چالش­های این دهه است تا حد زیادی کاهش دهد.

توانایی تشخیص با هزینه کم نیز به طور معمول نحوه نگاه ما به پزشکی را تغییر می‌دهد و ما را قادر می‌سازد بیماری‌ها را در مراحل اولیه تشخیص داده و آنها را در اسرع وقت درمان کنیم. در کشورهای در حال توسعه، ارائه­دهندگان مراقبت های بهداشتی قادر خواهند بود از LOC استفاده کنند تا تست­های تشخیصی را برای جمعیت گسترده­تری انجام دهند و افرادی را که واقعاً به درمان نیاز دارند، بدون داروهای کمیاب و پرهزینه درمان کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *