طرح‌های فناورانه در حوزه همگرا مورد حمایت قرار می‌گیرد

فراخوان ششم برنامه نوپاهای فناوری‌های همگرا با عنوان «حمایت از توسعه ایده‌های فناورانه محققان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی در حوزه فناوری‌های همگرا» در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است و تا ۱۵ خردادماه ۱۴۰۱ ادامه دارد. این اولین بار است که فراخوان مربوطه با همکاری مشترک مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌گردد.

مخاطبان این فراخوان تمامی دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، محققان، اساتید دانشگاه، هسته‌های فناور و شرکت‌های خلاقی هستند که به دنبال توسعه ایده و محصول خود در حوزه فناوری‌های همگرا هستند. بلوغ طرح‌های ارسالی باید در حد یک ایده فناورانه، نمونه آزمایشگاهی، نمونه اولیه یا محصول اولیه باشد  به‌طوری‌که همچنان نیاز تحقیق ‌و توسعه و صرف هزینه برای ساخت محصول نهایی (آماده اخذ مجوز یا فروش) در آنان دیده می‌شود.

اولویت حمایت با طرح‌هایی است که در محورهای علمی فراخوان به شرح زیر قرار گرفته باشند:

۱.  ادوات، ابزار و رابط‌های مغز و رایانه (BCI)

 ۲.  چاپگرهای زیستی (3DBioPrinter)

 ۳.  شبیه‌سازهای پزشکی

 ۴.  ادوات پایش و رصد

 ۵.  نسل جدید توالی یابی (NGS)

 ۶.  زیست‌مهندسی (engineering biology) و زیست‌شناسی مصنوعی (synthetic biology)

 ۷.  سامانه‌های ریز مقیاس زیستی و تشخیصی

 ۸.  فناوری‌های اینترنت بدن (IOB)

 ۹.  نانوزیست‌کاتالیست (NBC)

مخاطبان دقت داشته باشند در ساخت و تولید طرح باید از حداقل دو فناوری از 4 فناوری نانوفناوری، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و علوم شناختی استفاده شده باشد. امکان بررسی طرح‌هایی که در 9 محور بالا قرار نمی‌گیرند اما طبق تعاریف مربوطه همگرا هستند، وجود دارد اگرچه این امر منوط به تایید همگرایی محصول توسط مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا و عدم‌تکمیل ظرفیت پذیرش برنامه نوپا است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ 15 خردادماه 1401 با مراجعه به سایت مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا به نشانی NBIC.ir، فرم اطلاعات طرح را تکمیل و در فراخوان، ثبت‌نام کنند.همچنین می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر، به صفحه فراخوان به نشانی https://nbic.ir/section/270 مراجعه کنند یا با شماره‌های ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۳۹ و ۶۶۵۵۰۳۵۴-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

جهت آشنایی بیشتر با برنامه نوپاهای فناوری‌های همگرا، امکان مراجعه به صفحه اینستاگرام برنامه به نشانی nbic.startups@ وجود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *