با وارد شدن به سال 2024 نسل جدیدی از استارت‌آپ‌ها در حال ظهور هستند که با تغییراتی در نحوه نظارت، مدیریت و درک سلامت ما همراه هستند، از مانیتورهای گلوکز قابل کاشت طولانی‌مدت گرفته تا حسگرهای پیشرفته قرص‌های بلعیدنی. در اینجا فقط مجموعه‌ای کوچک از شرکت‌های حسگر زیستی معرفی می‌شوند که نه تنها آینده مراقبت‌های بهداشتی را شکل می‌دهند، بلکه در حال تعریف جدیدی از حسگرها در حوزه سلامت هستند.

  1. شرکت Biolinq  یک حسگر پوشیدنی جدید که از مجموعه‌ای از حسگرهای میکروسوزن الکتروشیمیایی تشکیل شده است را برای کنترل مداوم سطح گلوکز، کتون و لاکتات، روانه بازار کرده است. این حسگر این امکان را به کاربران میدهد تا بینش عملی در مورد سلامت متابولیک خود داشته باشند.
  2. شرکت EnteraSense Limited حسگر PillSenseTM  را به عنوان اولین و تنها کپسول قابل بلع مورد تایید FDA برای تشخیص سریع خونریزی فعال دستگاه گوارش فوقانی بدون نیاز به مداخله پیچیده به بازار معرفی کرده است.
  3. شرکت تحقیقاتی GlucoModicum Ltd پیشرو در نظارت غیر تهاجمی گلوکز، از مگنتوهیدرودینامیک برای ترسیم نمونه برداری از مایع بینابینی پوست برای آنالیز مداوم سطوح گلوکز بدون سوزن استفاده می­‌کند.
  4. Indigo  در حال توسعه یک حسگر قابل کاشت فوتونیک سیلیکونی که دارای یک طیف‌سنج روی یک تراشه است، برای نظارت بر تعداد زیادی از متابولیت‌ها به طور همزمان و پیوسته در داخل بدن است.
  5. Lifecare پیشگام در زمینه تولید نانوحسگر مینیاتوری قابل کاشت با چاپ سه بعدی است که به طور مداوم فشار اسمزی را اندازه‌گیری می‌کند. این نانوحسگر که اندازه ای کوچکتر از یک دانه برنج دارد می‌تواند مستقیماً با سطح گلوکز فرد در ارتباط باشد.
  6. با بهره گیری از پیشرفت‌های اخیر در مهندسی پروتئین محاسباتی، شرکت Monod Bio  در حال ایجاد نانوسوئیچ های بسیار مدولار است که امکان توسعه سنجش های تحلیلی سریع، حساس و ارزان را فراهم می‌کند.
  7. Nutromics  با استفاده از فناوری بیوسنسور آپتامر الکتروشیمیایی (EAB)، در حال توسعه یک حسگر چسبنده میکروسوزن پوشیدنی است که داده‌هایی در مورد علائم حیاتی مولکولی و دوز دارویی را در زمان بسیار کوتاه در اختیار پزشکان قرار می‌دهد.
  8. سیستم SynerG™ PDT یک کابل تک دستگاهی ساخته شده توسط شرکت Pacific Diabetes Technologies Inc، است که اندازه‌گیری گلوکز و تزریق انسولین را در یک مکان انجام می‌دهد که سبب می‌شود مدیریت و پایش دیابت به سادگی انجام شود.
  9. تیم پروفوسا در حال توسعه خانواده‌ای از حسگرهای زیستی کوچک متشکل از یک بافت هیدروژل مانند هستند که بدون درد با یک تزریق زیر پوست قرار می­‌گیرند تا آنالیت های مختلف را به صورت نوری بررسی کنند.
  10. شرکت VitalTrace با تمرکز بر سلامت جنین، در حال تلاش برای تجاری سازی حسگرهای زیستی است که می‌تواند برای نظارت بر نشانگرهای زیستی بالینی در طول زایمان برای ارائه بهترین نتایج برای مادران و نوزادان استفاده شود.

منبع خبر: https://www.linkedin.com/posts/jamesgooch_biosensing-healthcare-activity-7143887867205881856-bfC9

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *