از تکنیک تست سریع برای غربال‌گری سه نوع ویروس تنفسی رایج شامل کووید-19، ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) و دو نوع آنفولانزا نوع  A و B استفاده شد.

این تست توسط شرکت زیر ساخته شده و مجوز تولید در اروپا دارد:

.Shenzhen Microprofit Biotech Co. Ltd

این شرکت ادعا کرده است که که 100٪ موارد منفی برای کووید-19، آنفولانزا یا RSV  را ثبت می کند ( به این معنی که نتایج مثبت کاذب ایجاد نمی کند ) و 90٪ موارد آنفولانزای B، 92 ٪ موارد آنفولانزای A، 93 ٪ موارد کووید-19 و 95 ٪ موارد RSV  را شناسایی می کند. این کیت با نام تجاری بروس (Brus) به فروش می رسد که حدود 6.5 یورو (6.92 دلار) هزینه دارد. این شرکت توانسته است  تاکنون 10 هزار کیت تولیدی را بفروشد.

اگر چه در اروپا از این تست استفاده می‌کنند، هنوز عملکرد آن مورد تأیید FDA قرار نگرفته است. FDA تنها یک آزمایش بدون نسخه را برای سنجش کووید-19، آنفولانزا و RSV مجاز دانسته که نتایج آن باید به آزمایشگاه ارسال و برای افراد بدون بیمه 169 دلار هزینه دارد. به عقیده FDA  بر خلاف تست کووید-19 که از قسمت کم عمق تر بینی انجام می‌شود، تست آنفولانزا لازم است که از قسمت بالای بینی نمونه‌برداری شود که حتما پزشک باید این کار را انجام دهد. این مسئله به عنوان یک مانع برای استفاده از این تست سریع بیان شده است.

دوره طولانی نظارتی FDA  و نگرانی در مورد اینکه افراد بتوانند به درستی خودآزمایی کنند، سبب شده است که در آمریکا آزمایشات سریع کمتر در دسترس قرار گیرد. کارشناسان بهداشت عمومی امیدوارند که تست سریع کووید-19، آنفولانزا و RSV به زودی به دست مصرف کنندگان برسد.

منبع خبر: nbcnews.com/health/health-news

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *