در این مقاله با عوامل شکست یک استارت‌‌آپ و راهکارهای ایجاد یک استارت‌آپ پایدار آشنا می شویم:

چه عواملی باعث ایجاد یک استارت‌آپ ناپایدار می‌شوند:

  • گسترش پیش از موقع یکی از مهمترین دلایل شکست یک استارت‌آپ است. استارت‌آپ هنوز یک مدل کسب‌وکار پایدار و موفق ایجاد نکرده است ولی بنیان‌گذاران آن معتقدند که استارت‌آپ شرایط لازم را برای رشد و توسعه سریع را دارد. به همین دلیل، اقدام به استخدام بیش از حد، جذب مشتری بدون مدیریت لازم و تولید محصول های رایج می‌کنند.
  • اکثر آن‌ها بر این باورند که دستیابی به موفقیت‌های اولیه می‌تواند منجر به یک رشد سریع در سرمایه و سهم بازار شود ولی مشاهده می‌کنند که حتی با صرف منابع اولیه بیشتر، سرمایه به سرعت از بین می‌رود.
  • در این استارت آپ‌ها، سود پولی به مأموریت تجاری و اعتبار سنجی محصول بر کشف مشکل ترجیح داده می‌شود.
  • به جای درک و شناخت نیاز کاربران، کمپین‌های تبلیغاتی پر هزینه و بی ثمر را راه اندازی می‌کنند. تعداد افراد زیاد با تخصص کم استخدام و به دنبال آن محصول با کیفیت ضعیف ارائه می‌شود. بنابراین، با گذشت زمان، مشتریان خود را از دست می‌دهند، بین حاشیه سود و هزینه تعادل برقرار نمی‌شود، سرمایه نقدی خرج شده و از بین می‌رود و خود به خود تمرکز بر روی سود آوری کاهش می‌یابد.

 

راهکار‌های ایجاد یک استارت‌آپ پایدار:

  • در این استارت‌آپ ، به همه ابعاد شامل مشتری، محصول، تیم، مدل کسب‌وکار و مسائل مالی به یک میزان توجه شود.
  • بنیانگذاران این استارت آپ‌ها روی درک اینکه مشتریانشان چه کسانی هستند و چگونه می توانند برای زندگی آنها ارزش آفرینی کنند، تمرکز می کنند.
  • در این استارت آپ‌ها، محصول تولیدی با اهداف تجاری مطابقت دارد تعداد مناسبی از کارکنان باکیفیت و مورد نیاز استخدام می‌شود، سود‌دهی فدای ارزش‌ها و مأموریت‌های تجاری نمی‌شود و صرف پول عاقلانه صورت می‌گیرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *