ویژگی های منحصر به فرد سنسور پوشیدنی SMASH Innovosens

سنسوری که زندگی شما را سالم تر می کند.

 

شرکت Innovosens در حال توسعه فناوری SMASH (آنالیز متابولیت عرق برای ورزش و سلامتی Ananlysis” for sports and health) است. که یک سنسور پوشیدنی عرق مجهز به هوش مصنوعی غیرتهاجمی برای گلوکز و متابولیت های کلیدی برای دیابت نوع اول، ورزشکاران و افرادی است که به دنبال مراقبت های بهداشتی شخصی هستند.. با این فناوری می توانید از عرق خود برای سنجش غلظت گلوکز خون، سطح کتون و کورتیزول خود استفاده کنید. مواردی از ویژگی های جدید فناوری SMASH که شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

  1. غیر تهاجمی

دانشمندان به دنبال راهی سریع و راحت برای اندازه‌گیری گلوکز (قند)خون افراد بوده‌اند. آزمایش‌های قابل اعتمادی برای یافتن مقدار کمّی قند خون داریم، اما آن روشها کاربران را وادار می‌کنند تابرای انجام آزمایش هر بار با فرو بردن سوزن مخصوص یا لانست در بدن به خود صدمه بزند. بنابراین پژوهشگران به دنبال راهی برای اندازه‌گیری گلوکز و سایر نشانگرهای زیستی (بیومارکرها) مهم بدون استفاده از نمونه خون بوده¬اند.
با فناوری SMASH Innovosens، اکنون می‌توانیدبه جای خون از عرق خود برای انجام ازمایش استفاده کنید. ما مِیدانیم عرق نه تنها به خنک شدن بدن کمک می‌کند، بلکه اطلاعاتی در مورد وضعیت متابولیک فرد نیز ارائه می‌دهد. سیال بیولوژیکی هر فرد طیف وسیعی از بیومارکرها است که می تواند طیف وسیعی از داده‌ها را در مورد فیزیولوژی شما ارائه دهد. دستگاه SMASH بدون درد و بدون خراش است، بنابراین نگرانی کاربران را در مورد اندازه¬گیری¬های متعدد، تهاجمی و زیرپوستی روزانه را برطرف می‌سازد.

  1. جمع آوری مداوم داده­ها بر روی تلفن شما:

افرادی که مبتلا به دیابت نوع 1، نوع 2 یا دیابت مرتبط با بارداری تشخیص داده شده‌اند، اهمیت جمع‌آوری مداوم داده‌های قند خون و پارامترهای دیگر برای مدیریت دیابت را می‌دانند. اگر این رویه به طور منظم انجام شود، می‌تواند نشان دهد که مکمل‌های انسولین، داروها، تغییرات سبک زندگی و سایر جنبه‌های مراقبت از دیابت چقدر موثر هستند تا سطح گلوکز(قند) خون را از بالا رفتن بیش از حد (هیپرگلیسمی) یا کاهش بیش از حد (هیپوگلیسمی) کنترل کنند.
SMASH شامل یک قسمت سخت‌افزار و سنسور با قابلیت استفاده برای یک نفر تشکیل شده‌است که نظارت مداوم بر سطح گلوکز، کتون‌ها و لاکتات را فراهم می‌کند و داده‌های به روزرسانی شده را هر 20 دقیقه ارائه می‌دهد. داده‌های جمع‌آوری‌شده به طور مداوم به یک برنامه تلفن همراه منتقل می‌شوند و بلافاصله پردازش می‌شوند، بنابراین امکان نظارت بر تغییرات نشانگرهای زیستی (بیومارکرها) در طول زمان و ارتباط آنها با سایر پارامترها (مانند رژیم غذایی، ورزش و غیره) فراهم می‌شود.

  1. دستگاه مجهز به هوش مصنوعی

دیابت بیماری مزمن بسیار شایعی است که عامل مرگهای متعددی در ایالات متحده است. فقط در سال 2015، حدود 9 درصد از جمعیت ایالات متحده به دیابت مبتلا بودند. علاوه بر آن، حدود 34 درصد پیش دیابت تشخیص داده شدند. با این حال، تقریبا 90 درصد از بزرگسالان مبتلا به پیش دیابت، از وضعیت خود بی‌اطلاع بودند.
آمار به وضوح نشان می دهد که اکنون زمان آن است که در مورد شرایط پیش دیابت هوشیارتر باشیم. برای اکثر افراد مبتلا به پیش دیابت، که به عنوان اختلال در تحمل گلوکز نیز شناخته می‌شود، لازم است که غلظت گلوکز خون خود را به طور مداوم کنترل کنند. اما، ما باید دو قدم جلوتر از این بیماری هولناک باشیم تا بتوانیم در مراحل اولیه آن را شکست دهیم و به همین دلیل است که فقط ردیابی سطح گلوکز کافی نیست.
دستگاه SMASH از قدرت هوش مصنوعی برای پیش‌بینی علائم شما استفاده می‌کند تا بتوانید با ایجاد تغییر در رژیم غذایی، میزان فعالیت بدنی و سایر جنبه‌های سبک زندگی از آن پیشگیری کنید.

4.آنالیز چند پارامتری همزمان :

سطح گلوکز تنها چیزی نیست که SMASH می‌تواند با استفاده از نمونه عرق افراد تشخیص دهد. نشانگرهای زیستی (بیومارکرهای) مهم دیگری نیز وجود دارند که برای داشتن یک زندگی سالم نیاز به نظارت و ارزیابی دارند و SMASH می‌تواند این کار را با دقت انجام دهد. این تنها دستگاهی است که قادر به آنالیز چندین پارامتر مانند گلوکز، کتون‌ها، لاکتات و کورتیزول برای اهداف تشخیصی، درمانی و پیشگیری است. این به کاربر اجازه می‌دهد تا بینش منحصر به فردی در مورد خطرات احتمالی کوتاه مدت و بلندمدت دریافت کند و با توجه به وضعیتی که دارد، پاسخ‌های فوری یا پیشگیرانه را آغاز کند.

منبع: انتشار یافته توسط کمپانی Innovosens AB دسترسی از http://www.innovosens.com/ تاریخ انتشار: 19 ژانویه 2022

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *